Social media a cunoscut în ultimul deceniu o creștere fulminantă, devenind locul de unde ne luăm informații, în care interacționăm cu prietenii și rudele și de asemenea o unealtă pentru promovarea business-ului pe care îl ai, networking și multe altele. Dacă vorbim despre un business, exemplele sunt numeroase, de la afaceri care au pornit întâi în mediul online al rețelelor sociale, transformându-se apoi în succese uriașe, până la persoane care se folosesc de imaginea lor în social media ca job în sine, unealtă de marketing și metodă de a deveni formatori de opinie.

Dacă acum mulți ani simpla prezență în social media putea să cântărească enorm și să îți ofere un avantaj față de competitori, în prezent situația s-a schimbat radical. „Prezența pe un singur canal social media nu mai este suficienta. Vorbim despre un peisaj într-o continuă expansiune și schimbare, unde atenția trebuie să fie nu doar la o cotă maximă, ci și distributivă. Trebuie să cunoști canalele de social media optime pentru tine și afacerea ta, precum și ceea ce îți dorești să realizezi cu ajutorul lor” spune Andra Metz, Corporate Branding & Digital Marketing Manager la NTT DATA Romania .

Însă care sunt aceste canale?

LinkedIn

O bună perioadă considerată o adevărată Mecca a networking-ului, platforma LinkedIn, cumpărată la acel moment chiar de gigantul Microsoft, constituie în continuare un mediu din care nu poți lipsi, mai ales dacă tu și afacerea ta vă bazați pe comunicarea cu alți profesioniști din industrie și nu numai. LinkedIn oferă o posibilitate excelentă pentru antreprenori, oameni de business, CEOs, seniori și juniori în tainele pieței muncii de a intra în contact unii cu ceilalți, de a căuta chiar și aplica pentru locuri de muncă și poate fi considerată în continuare ca fiind cea mai „profesională” rețea socială.

În termeni de personal branding, LinkedIn reprezintă o posibilitate excelentă de a fi văzut de profesioniștii industriei în care activezi, și de a arăta rezultatele cu care te mândrești. Un CV impresionant nu va fi niciodată de neglijat, iar LinkedIn îți oferă cea mai ușoară metodă de a te prezenta din punct de vedere profesional și de a-ți expune calitățile și valoarea brandului tău celor interesați.

Facebook / Twitter

Probabil cele mai cunoscute rețele sociale ale deceniului 2010-2020 sunt și locul în care au pornit nenumărate persoane în călătoriile în lumea business-ului și nu numai. Sigur, acest lucru se mai întâmplă și astăzi, deși nu la același nivel ca în deceniul trecut, însă Facebook și Twitter rămân platformele principale de social media în care poți ține contactul cu cei interesați de afacerea ta și brandul tău, fie că vorbim aici de clienți, potențiali investitori sau alții.

Citeste si:
Metropola TV intră în grupul canalelor generaliste. Frecvențe noi...
Metropola TV intră în grupul...

Bineînțeles, un lucru foarte important pe care trebuie să îl ai în vedere când decizi importanța pe care o au aceste două platforme pentru personal branding-ul tău este audiența căreia îți dorești să te adresezi. Cele două rețele sociale își împart popularitatea pe continente diferite, Twitter fiind spre exemplu regele Americii de Nord, în timp ce Facebook în continuare păstrează o prezență puternică în Europa. Așadar, o cercetare relativ amănunțită ar fi necesară înainte să te decizi care din opțiuni este mai bună pentru tine (existând și posibilitatea ca o prezență pe ambele platforme să-ți aducă mai mult succes și să fie alegerea cea mai potrivită).

Instagram

Instagram nu e probabil prima rețea socială care îți vine în minte atunci când spui „personal branding”, însă acoperă cel mai bine prima parte a termenului. Instagram este o rețea socială cu focusul pe partea personală, pe cum vrei să fii văzut de ceilalți și cum îți prezinți viața personală. Bineînțeles, asta nu înseamnă că cea profesională nu poate fi o partea esențială a contului tău de Instagram, ba dimpotrivă, mulți s-au folosit cu succes de aceasta pentru a-și crea un nume și o prezență ușor de remarcat pe platformă. Bineînțeles, cel mai important lucru rămâne calitatea produsului/brandului prezentat, așa cum remarcă Jonathan Petrides, omul din spatele unei afaceri de succes în Marea Britanie, care servește mâncare pe bază de plante: „postările deștepte pe Instagram nu contează decât dacă clienții noștri știu cât de bună e mâncarea pe care le-o oferim”.

Citeste si:
Trump și-a lansat astăzi aplicația de social media, după ce a fost...
Trump și-a lansat astăzi...

În anumite cazuri, prezența pe Instagram se poate simți restrictivă (vezi posibilitatea destul de redusă de a atrage atenția oamenilor cu texte, fiind vorba de o rețea aproape exclusiv bazată pe imagini), însă reprezintă cu siguranță un must pentru oricine își dorește o metodă în plus de a atrage atenția asupra sa și asupra brandului său. Chiar și o simplă fotografie reușită poate avea efecte asupra personal branding-ului tău.

TikTok

TikTok este nou-venitul la masa rețelelor sociale, și pentru asta poate fi ușor neglijat și considerat ca nefiind la fel de important ca predecesorii săi enumerați mai sus. Nimic mai fals însă, TikTok devenind cea mai descărcată aplicație din lume în ultimii ani, titlu pe care și-l menține și în 2022, având deja peste 176 de milioane de descărcări de la începutul anului și numărând un total de peste un miliard de utilizatori activi, conform cifrelor companiei de la începutul acestui an. Este o plajă enormă de oameni pe care o poți accesa și care te poate ajuta în dezvoltarea personal brandingului tău.

Citeste si:
Bella Hadid, despre decizia de a posta pe social media selfie-uri...
Bella Hadid, despre decizia...

Întrebarea cea mare este însă cum te poți folosi de TikTok, o aplicație care ajunge uneori în presă și din cauze mai controversate. Este foarte important să știi de la bun început tipul de conținut pe care îl vei crea pentru urmăritorii de pe TikTok și felul în care îl vei prezenta, fiind un mediu unde ritmul trebuie să fie unul alert. Informația trebuie să fie și ea foarte comprimată, dar suficient de interesantă pentru a capta atenția privitorului pe tot parcursul videoclipului. Pentru un personal branding de succes, TikTok poate fi o rampă de lansare uriașă. Sigur, la prima vedere pare și cea mai greu de descifrat dintre rețelele sociale prezentate, însă reușitele de aici te pot propulsa mult mai rapid la statutul pe care ți-l dorești decât pe alte platforme de social media.

Citeste si:
Ce părere are Delia despre oamenii care o critică pe Internet!...
Ce părere are Delia despre...

„Concentrează-te pe crearea de conținut accesibil și interesant pentru audiența ta, care trebuie să se regăsească în el și să îl aprecieze” remarcă Sai Karra, co-fondator al BuiltGen, într-un articol pentru Forbes. „Odată ce ai identificat o nișă, e important să rămâi concentrat pe aceasta și să nu privești înapoi”, adaugă ea.

YouTube

Formatul video este unul dintre cele mai dificile de realizat pentru o bună parte din oameni. Mulți nu își doresc să fie filmați, există teama de a te bloca în fața camerei de filmat și multe alte anxietăți provocate de „a te pune pe tavă” în fața oamenilor. Sigur, asta se întâmplă cumva și pe celelalte aplicații, dar acolo ai un grad mai ridicat de control, care pe YouTube nu este prezent.

Acestea fiind zise însă, YouTube probabil că reprezintă cel mai dificil canal pe care te poți prezenta, însă și cel care poate oferi cel mai mare beneficiu. Simplu spus, un așa-numit „viral” pe YouTube îți poate aduce o notorietate cu care niciuna din celelalte platforme nu poate rivaliza. Tocmai de aceea platforma este foarte populată și bătăliile pentru atenția oamenilor sunt dure și lungi. Însă îți permiți să lipsești dintr-o zonă care îți poate oferi atât de multe?


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 27 Iunie 2022 - 11 : 06

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.